De omzet van parfumeriegigant Douglas in Nederland is in het boekjaar 2010/11 gestegen. Daarmee is Nederland één van de grootste buitenlandse markten voor het bedrijf, dat het wel goed doet in een woelige markt. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers door het van oorsprong Duitse Douglas op maandag. Exacte cijfers per markt worden niet bekendgemaakt, maar in totaal nam de omzet met 1,8 procent toe tot 3,4 miljard euro. Daarmee doet het bedrijf het iets minder dan de 2 tot 4 procent die vooraf beloofd was.
Boekenketen Thalia, die ook tot het concern behoort, kende een matig jaar. Dat gold ook voor de parfumerieën in Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Kroatië. Het bedrijf trok zich zelfs volledig terug uit Rusland, de Verenigde Staten en Denemarken. Daarentegen deden Oostenrijk, Nederland, Turkije en Hongarije het wel goed. Op de Duitse thuismarkt werd een omzetstijging van 4 procent naar 2,3 miljard euro geboekt.