L’Oréal heeft Jean-Baptiste Dalle aangesteld als nieuwe ‘country manager’ voor de Benelux. Hij volgt Christian Marcos op, die naar het internationale team van L’Oréal Groupe in Parijs gaat.
Digitale innovatie
Dalle werkt al sinds 1996 bij het verzorgingsbedrijf: eerst in de Verenigde Staten, later ook in Frankrijk, Spanje en Latijns-Amerika. In zijn laatste rol was hij hoofd Emerging Markets van CPD, de divisie consumentenproducten. Eerder was hij al vijf jaar algemeen directeur voor Nederland.
In 2021 fuseerden L’Oréal Nederland en L’Oréal Belgilux tot L’Oréal Benelux, het grootste beautybedrijf in de Benelux met nu meer dan 900 medewerkers en drie lokale vestigingen: kantoren in Hoofddorp en Brussel en een fabriek in Libramont. Het bedrijf is aanwezig in alle distributiekanalen, inclusief grootschalige distributie, parfumerieën, apotheken, kapsalons en eigen verkooppunten en e-commerce.
De multinational zet hier sterk in op in digitale innovatie: L’Oréal Benelux is een van de topinvesteerders in platforms zoals TikTok, om consumenten van de Generatie Z aan te spreken. Nederland is voor de groep een pilootmarkt voor YouTube.