Kleine daling in West-Europa
Over de eerste drie kwartalen samen steeg de winst van Beiersdorf van 423 miljoen euro naar 514 miljoen euro. Ook de omzet ging met 6,8 procent de hoogte in van 4,72 miljard euro naar 5,04 miljard euro. Op organische basis was er sprake van een omzetstijging van 2,7 procent.
Beiersdorf verwacht nu een omzetgroei tussen drie en vier procent voor het volledige jaar. De winstmarge zal daarbij significant hoger zijn dan een jaar eerder. Eerder ging het er van uit dat de winstmarge slechts licht zou stijgen.
In West-Europa was er een lichte terugval van de omzet, maar in Rusland, Oost-Europa, Japan en India was er wel sprake van groei. In China stabiliseert de verkoop van Beiersdorf, dankzij een groeiende online verkoop. Beiersdorf haalt bijna 20 procent van zijn omzet in China via online kanalen.
De goede cijfers zijn te danken aan de positieve resultaten van Nivea. Beiersdorf heeft de laatste tijd veel geïnvesteerd om Nivea ook aantrekkelijk te maken bij mannen en jonge consumenten, en dat begint nu te lonen.