“Af en toe een andere taal op de verpakking”
De basis van de drogisterijketen Op=Op Voordeelshop is het doorverkopen van overschotten aan de klant tegen een lagere prijs. Hoe ze daarbij exact te werk gaan willen ze bij het bedrijf niet verklappen. “De handel speelt zich af onder het maaiveld en dat willen we graag zo houden“, zeggen eigenaars Vincent Alkema en Jos Venema aan Het Financieele Dagblad.
Wel willen ze vrijgeven dat ze hun producten in heel Europa gaan zoeken. “Misschien zie je af en toe een andere taal op de verpakking, maar daar hebben onze klanten geen bezwaar tegen”, zegt Venema.
Op=Op Voordelshop verkoopt een assortiment van ongeveer 3000 producten van A-merken aan lage prijzen. Met dat concept en door winkels te openen op plaatsen met grote toeloop aan consumenten, boeken de twee eigenaars succes. Alkema en Venema hebben sinds juli 2009 de touwtjes in handen bij Op=Op Voordeelshop en sindsdien is het aantal filialen verviervoudigd.