Krys, een Franse coöperatieve van optiekzaken en hoorcentra, meet zich een nieuw imago aan. Na meer dan vijftig jaar vernieuwt het logo en de huisstijl.
Met een bruggetje
Krys onthulde deze week zijn nieuwe visuele merkidentiteit: de Franse groep ruilt zijn blauwe achtergrond in voor een levendigere en warmere tint, terwijl het vierkante logo een boogje wordt. Dat boogje is trouwens geen toeval, maar een verwijzing naar de gekende neusbrug van elke brilmontuur, weet LSA. Bij het nieuwe logo hoort ook een reclamecampagne, rond het thema zelfvertrouwen.
Op de gevels van de optiekzaken en hoorcentra bij Krys die zijn aangesloten zal gaandeweg de nieuwe merkidentiteit verschijnen. Al kan dat nog even duren, want alleen al op de Franse thuismarkt heeft de groep een duizendtal brillenwinkels en 200 hoorcentra. Verder is de coöperatieve nog actief in Zwitserland en – vooral Franstalig – België. Wereldwijd haalt de groep 1,2 miljard euro omzet.