“Exclusieve en trendy merken”
De 680 m² grote flagshipstore van Douglas komt in het Brinkmanncomplex in Haarlem, dat wel eerst nog gerenoveerd moet worden. “De trend die wij in de Kalverstraat-winkel hebben ingezet, met veel exclusieve en trendy merken, wordt hier doorgezet. Daarnaast worden ook weer enkele nieuwe merken voor Nederland geïntroduceerd”, klinkt het.
De keten wil in de toekomst nog meer nieuwe winkels openen, vertelt algemeen directeur Willem Duthler aan RetailNews. Hoeveel nieuwe filialen er zullen opengaan is nog niet geweten, maar het zou gaan om eigen winkels en franchisewinkels. Momenteel telt Douglas 92 eigen filialen en vier franchisewinkels.
Om door te groeien in een beperkte markt weet Duthler dat het belangrijk is om anders te zijn: “Alleen voor sterke en onderscheidende formules is er nog ruimte. De klant beslist uiteindelijk voor wie gekozen wordt”, zegt hij. Daarom zal de keten focussen op innovatie en crosschannel. “Douglas gaat zich duidelijker profileren, onder meer door meer exclusiviteit en een belangrijkere rol voor eigen merken in het assortiment”, besluit Duthler.