Hardere franchising voor uniform imago
De parfumerieketen Pour Vous, die onlangs in handen van AS Watson kwam, gaat het roer omgooien om zo uit te groeien tot een landelijk merk. Dat wist Leo van Welij, regional managing director van ICI Paris XL te vertellen aan RetailNews. ICI Paris XL maakt net als Pour Vous deel uit van de AS Watson-groep.
Als gevolg van de veranderingen zal er vooral een hardere vorm van franchising worden doorgevoerd, om zo meer uniformiteit te creëren. “We ontwikkelen een uniform winkelbeeld voor Pour Vous als een modern chique formule. Dat wordt in uitvoering en visualisatie vertaald en is niet alleen van invloed op merchandising en assortiment, maar ook op de service die we willen bieden”, zei van Welij.
Assortiment gelijktrekken
Ook het assortiment in de winkels zal aangepakt worden: producten die niet renderen zullen verdwijnen en ook zullen de aangeboden producten in de verschillende winkels meer gelijk getrokken worden. “Ik ga uit van tachtig procent vast assortiment met twintig procent ruimte om je assortiment af te stemmen op de lokale behoefte”, meent de regionale directeur.
De bedoeling is dat dankzij deze wijzigingen het aantal winkels van de huidige veertig binnen drie jaar kan doorgroeien naar minstens honderd filialen. Samen met die andere parfumerie van AS Watson, ICI Paris XL, moet Pour Vous zo een groot deel van de markt kunnen bespelen. AS Watson beheert in Nederland naast de twee parfumeries ook nog de merken Kruidvat en Trekpleister. Wereldwijd heeft de groep meer dan 10.800 winkels in 33 landen.