Rituals gaat zijn producten ook in Nederland op de onlinemarktplaats van Zalando verkopen. De verzorgingsitems waren er al in zes andere landen beschikbaar, waaronder in België, maar nog niet op de thuismarkt van Rituals.
Digitale voetafdruk
Zalando profileert zich behalve als modemarktplaats ook steeds meer als bestemming voor cosmetica en verzorgingsproducten. Al een tijdje zijn daarom ook de producten van het Nederlandse merk Rituals op het Duitse platform te vinden. Of toch in zes Europese landen, waaronder Duitsland en België.
Nu breidt de samenwerking uit naar Nederland. Klanten kunnen er meer dan 200 producten van het merk bestellen. “Deze uitgebreide samenwerking markeert een belangrijk moment voor Rituals, omdat we ons blijven inzetten om onze digitale voetafdruk te vergroten om onze internationale aanwezigheid te vergroten. We zijn er trots op dat we een interactieve winkelervaring kunnen bieden, zodat klanten toegang hebben tot onze luxe home- en bodyproducten”, vertelt CEO en oprichter Raymond Cloosterman.
Zalando blijkt volgens de topman vooral goed om Rituals onder de aandacht te brengen en dus nieuwe klanten te werven. Het Duitse platform heeft sinds 2018 een Beauty-categorie en streeft er naar eigen zeggen naar het meest relevante assortiment, met zowel iconische, opkomende als nichemerken, aan te bieden.