RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Inloggen
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Connect & Learn
  • Retailhunt Singapore
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Connect & Learn
  • Retailhunt Singapore
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

icon
Schoonheid/verzorging24 juli, 2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Helft kleiner dan traditionele winkel

De eerste vestiging van het concept Sephora Studio is alvast geopend in Boston en het doel is om het verder uit te rollen over de hele Verenigde Staten. De winkel heeft een oppervlakte van 185 vierkante meter en is daarmee een stuk kleiner dan de gemiddelde winkel van Sephora, die een oppervlakte hebben van ongeveer 500 vierkante meter.

 

In het nieuwe concept zullen heel wat digitale elementen te vinden zijn en wordt er meer aandacht geschonken aan de persoonlijke ervaring van de klant. Het zal ook mogelijk zijn om er online bestellingen te plaatsen en die daar later dan weer op te halen. De verkoopsters krijgen op hun beurt dan weer een mobiel toestel in handen, om klanten in de winkel sneller te kunnen adviseren. Dat is nodig, omdat het aanbod in de winkel kleiner is dan in de traditionele vestigingen.

 

Inspelen op nieuwe trend

Sephora Studio zal daarnaast ook alle mogelijke one-on-one services aanbieden, waarbij klanten worden geholpen door de best opgeleide medewerkers binnen Sephora. Een nieuwe service is de Custom Makeover Plus, een makeover van 75 minuten waarbij de klant alle nodige informatie rond huidverzorging kan krijgen.

 

Met het nieuwe concept wil Sephora vooral inspelen op de groeiende groep consumenten die minder interesse heeft in het bezoeken van grote winkelcentra en liever lokaal geholpen willen worden. Omdat daar echter minder ruimte is voor grote winkels, besloot Sephora dus op de proppen te komen met een kleiner concept.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal. Helft kleiner dan traditionele winkel De eerste vestiging van het concept Sephora Studio is alvast geopend in Boston en het doel is om het verder uit te rollen over de hele Verenigde Staten. De winkel heeft een oppervlakte van 185 vierkante meter en is daarmee een stuk kleiner dan de gemiddelde winkel van Sephora, die een oppervlakte hebben van ongeveer 500 vierkante meter.   In het nieuwe concept zullen...

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging10 januari, 2025
    Hairdis zet eerste stappen in Nederland en Frankrijk

    De Belgische haarverzorgingsketen Hairdis trekt de grens over: na een eerste winkel in Nederland volgt nu ook een vestiging in Parijs. Het bedrijf gaat voor een Europese groeistrategie.

  • icon
    Schoonheid/verzorging6 januari, 2025
    2theloo kampt met verliezen en zoekt koper

    De formule van openbare toiletten 2theloo staat in de etalage: er zou zelfs een deal met een Duitse koper in de maak zijn. Nochtans is de Nederlandse keten al jaren verlieslatend.

  • icon
    Schoonheid/verzorging23 december, 2024
    Maud Leschevin (ex-Paprika, Tom&Co) wordt Chief Health Officer bij Medi-Market

    Maud Leschevin gaat bij Medi-Market aan de slag als Chief Health Officer. Tot voor kort werkte Leschevin bij moderetailer Cassis Paprika.

Evenementen
  • 12
    feb
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE I
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen27 december, 2024
    Wie is Roland Palmer, de redder van Blokker?
  • icon
    Algemeen23 december, 2024
    Jaaroverzicht: deze retailers gingen failliet in 2024
  • icon
    Mode16 december, 2024
    Oprichter van Mango overleden na bergongeluk
  • icon
    Algemeen30 december, 2024
    Dit waren de meest gelezen artikels op retaildetail.nl in 2024
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN