Bij de recente verkoop van schoonheidsdivisie Elida Beauty door Unilever gaat een twintigtal merken over naar investeringsfonds Yellow Wood Partners, maar in tegenstelling tot eerdere berichten is Zwitsal daar niet bij.
Succesvol merk
“Zwitsal is niet verkocht, dat merk blijft bij ons”, meldt woordvoerder Marie-Adélaïde Defourny van Unilever België aan RetailDetail. Daarmee corrigeert ze eerdere berichtgeving over de verkoop van Elida Beauty aan Yellow Wood Partners. De schoonheidsdivisie van de multinational groepeert een kleine twintig merken die niet langer een prioriteit zijn voor het bedrijf, waaronder Timotei, Q-Tips en Monsavon. Ook Zwitsal was onderdeel van Elida, maar dat merk werd uit de transactie gehaald. In de Benelux is het immers wel een succesvol merk.
Unilever wil zich onder impuls van zijn nieuwe CEO Hein Schumacher concentreren op zijn dertig sterkste merken, die samen 70% van de omzet vertegenwoordigen. Het bedrijf verkocht dit jaar bijvoorbeeld ook scheermerk Dollar Shave Club, ooit een pionier in direct-to-consumerverkoop in FMCG, aan investeringsmaatschappij Nexus.