Minder onnodige informatie
De manier waarop een product gezocht kan worden, werd eenvoudiger gemaakt en ook bij het bestelproces werd er gekozen voor een eenvoudiger verloop. Daarvoor werd een hoop onnodige informatie weggehaald. “Een kwestie van goed luisteren naar onze vaste klanten” aldus Jaap Santifort, directeur van Drogisterij.net: “Men vond onze vorige webwinkel te druk.”
Ook kunnen klanten nu meer advies krijgen, zodat ze zich bij nieuwe producten beter een beeld kunnen scheppen. “Met de vaste producten zoals tandpasta en shampoo zijn de klanten merktrouw en redden ze zichzelf uitstekend.”
“Maar als ze iets nieuws nodig hebben dan wil men zich eerst oriënteren. Dan kun je vragen verwachten zoals: Welke dagcrème past het beste bij mijn huid. Ik wil gaan sporten maar welke sportvoeding is voor mijn sport het beste? Dat advies wordt nu ingebouwd in de webwinkel“, zegt Santifort.
Drogisterij.net werd al in 1999 opgericht en is sindsdien marktleider in het verkopen van drogisterijproducten via het internet.