Naar landelijke dekking
“We zijn nu gevestigd in de grote steden, maar we zien kansen voor een winkel in steden als Groningen, Maastricht en Breda. In Rotterdam, Den Haag en Utrecht Hoog Catharijne zien we mogelijkheden voor een tweede winkel”, vertelt Alain Vermeulen, samen met Koert Otten oprichter van Vitaminstore.
Vitaminstore heeft op het moment zeventien winkels met een juicebar. “Deze bar, waar medewerkers live verse juices en smoothies van vers fruit en groenten en superfoods bereiden, wordt een onderdeel van de nieuw te openen winkels”, aldus Vermeulen. “In bestaande winkels kijken we via relocatie naar mogelijkheden voor opening van een juicebar.”
Shop-in-shops bij DA
De gezondheidsformule wil de fysieke winkels verder aanvullen met een shop-in-shopconcept bij DA Drogisterijen. Vitaminestore ziet met in samenwerken met DA kansen voor een verdere uitrol naar andere locaties, zoals dorpen.
Vitaminstore focust daarnaast ook potentieel in onlineverkoop en meer omnichannel. “We gaan de klant nog meer centraal stellen via ’touch points’ met boodschappen, waarbij we productinformatie en advies benadrukken”, aldus Vermeulen. “Zo beantwoorden we via chats bijvoorbeeld vragen van klanten”.
Klanten kunnen ook chatten via het interactieve scherm dat als instore kiosk die Vitaminstore als pilot bij vier winkels is gestart. Zij kunnen via dit interactieve scherm in de winkel tevens informatie over producten inzien en producten bestellen. De formule wil verder de mobiele telefoon als klantenpas gaan inzetten. De integratie met mobiel wordt steeds belangrijker in de klantrelatie, verwacht Alain Vermeulen.
Vitaminstore is bijna tien jaar geleden gestart door Alain Vermeulen en Koert Otten. De formule wil zich met beleving en juicebars in de winkels verder onderscheiden als moderne ‘health specialist’ met persoonlijk advies over voedingssupplementen, sportvoeding en natuurcosmetica.