Ook Carrefour België bevriest de prijzen van honderd producten gedurende honderd dagen, een actie die de supermarktketen eerder al aankondigde (en in Frankrijk al doorvoerde).
Nieuwe koopkrachtactie
Carrefour lanceert deze week een nieuwe “koopkrachtactie” in België: gedurende honderd dagen blijven de prijzen van honderd producten hetzelfde. Tot vlak voor de kerstperiode blijven de prijzen bevroren, ongeacht de inflatie of kostenstijgingen. Het gaat daarbij deels om verse producten, die traditioneel meer schommelen in prijs, zoals bananen en brood, maar de actie behelst in België opvallend genoeg ook non-foodproducten, zoals borden, tissues en een stoomstrijkijzer.
De actie past in het kader van de “Koopkrachtacties”-campagne die de supermarktketen twee weken geleden startte. Tijdens de eerste week zette Carrefour het assortiment van goedkoopste huismerk SIMPL in de kijker, vorige week deed de retailer dat met duizend producten voor minder dan een euro. Toen ging het echter niet om prijswijzigingen, maar louter om communicatie rond het bestaande aanbod.
Nu grijpt Carrefour wel degelijk in, naar het voorbeeld van de Franse moedergroep. In Frankrijk bevroor de keten al eind augustus de prijzen van honderd dagelijkse producten, omdat de consument steeds zuiniger wordt in zijn koopgedrag. De Belgische tak beloofde toen al een soortgelijk initiatief, en na twee weken is het nu zover.