Online verssuper Crisp noteert in Vlaanderen al duizenden bestellingen per week. Nu duwt de retailer op het gaspedaal met een televisiecampagne, een abribuscampagne en een samenwerking met televisiekok Sofie Dumont.
“We halen klanten bij de supermarkt”
De Nederlandse online versmarkt Crisp, die in juni de stap naar Vlaanderen zette, voelt zich gesterkt door de ervaringen van de eerste weken, zegt CEO Tom Peeters. De eerste resultaten zijn beter dan verwacht.
“We hebben na een paar weken al duizenden bestellingen per week en het groeiritme is strak. We ontvangen enthousiaste feedback over smaak en service, de twee factoren die wij heel belangrijk vinden. Ik was heel benieuwd naar de reacties in Vlaanderen, maar eigenlijk zeggen Vlaamse consumenten ons net hetzelfde als de Nederlanders.”
Crisp wil een online versmarkt zijn voor elke dag, en dat blijkt ook uit het profiel van de klanten, zegt hij: “We halen klanten bij de supermarkten, niet bij de speciaalzaak of de markt.”
Lokaal assortiment
Nu schakelt de retailer een versnelling hoger: er loopt een reclamecampagne op televisie en in de Vlaamse bushokjes. Bovendien start het bedrijf een samenwerking met televisiekok Sofie Dumont: zij stelde voor Crisp een ontbijtpakket en een pastapakket samen en ontwikkelde ook drie snelle signatuurgerechten.
Crisp is een ‘app-only’ online versmarkt. Klanten die voor 22u bestellen, krijgen de producten de volgende avond aan huis bezorgd, zeven dagen op zeven. In het assortiment: een ruim aanbod van zo’n 3000 kwaliteitsproducten van meer dan 750 voornamelijk lokale boeren en fabrikanten. Er zijn nu al bijna 500 Belgische producten beschikbaar. Een lokaal category managementteam breidt dat aanbod nog verder uit.