RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Fox & Cie
  • Onderwerpen ExpansieInterview
  • Geografie België
  • Personen Frédéric Henrotte
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

10 jaar Fox & Co: de speelse gok op een duurzame niche

icon
Vrije tijd12 december, 2024

Fox & Co viert dit jaar zijn tienjarig bestaan. In een decennium waarin heel wat speelgoedformules verdwenen, vaart de Belgische keten resoluut een eigen koers. Tegen de stroom in gaat medeoprichter Frédéric Henrotte voor nationale dekking.

F.H.: “Hartelijk dank! Het was een bijzonder jaar voor ons. Natuurlijk hadden we dit liever in rustigere omstandigheden gevierd, zeker gezien de huidige uitdagingen op de speelgoedmarkt, maar we hebben het toch waardevol gevierd. We organiseerden evenementen met onze klanten en medewerkers en lanceerden verschillende speciale acties, zoals een een jaar gratis bordspellen te winnen en promoties zoals ‘Tien spellen voor tien euro’. Daarnaast hebben we een nieuw logo geïntroduceerd om onze Belgische identiteit en tienjarige bestaan te benadrukken.”

F.H.: “De markt heeft inderdaad grote schommelingen gekend. Voor Covid was het een relatief stabiele sector. Tijdens de pandemie was er een sterke groei, omdat gezinnen op zoek waren naar manieren om de kinderen bezig te houden met spellen en speelgoed. Maar sinds 2022 zijn we terug op het niveau van 2019. De daling van het aantal geboorten en de opkomst van de tweedehandsmarkt beginnen ook een impact te hebben. In totaal was de markt eind november dit jaar met 5% gekompen.”

Read more
Become member
Meer Vrije tijd
Bekijk meer
  • icon
    Vrije tijd5 mei, 2025
    Bax Music maakt doorstart met oud-directeur

    Oprichter en voormalig directeur Jochanan Bax neemt in samenwerking met een investeerder de failliete muziekwinkelketen Bax Music over om een doorstart te maken met 80% van de medewerkers.

  • icon
    Vrije tijd29 april, 2025
    ToyChamp-winkels verder onder de naam DreamLand

    Vanaf september 2025 gaan de ketens ToyChamp en DreamLand zowel in België als Nederland samen verder onder de merknaam DreamLand. Dat merk zal een nieuw logo en een nieuwe invulling krijgen.

  • icon
    Vrije tijd23 april, 2025
    Tom&Co drukt gaspedaal in om concurrentie voor te zijn

    Tom&Co staat voor een ambitieuze expansiegolf. De Belgische dierenwinkelketen wil zeventig nieuwe winkels openen om haar voorsprong te België verstevigen en in Frankrijk uit te breiden, ondanks forse verliezen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN