De winkels van Florapoint, de marktleider op de Belgische cannabismarkt, veranderen van naam: ze heten voortaan Green Grown Cannabis Store. De keten hoopt volgend jaar vijf tot tien nieuwe verkooppunten te openen.
Facelift en nieuwe aanpak
“Florapoint: dat klonk toch een beetje als een tuincentrum”, meldt de retailer, die nu gaat voor een facelift en een nieuwe aanpak. De winkelketen is het gezicht van het verticaal geïntegreerde bedrijf DLH (Distribution Legal Hemp) dat zelf instaat voor de productie, distributie, merken en retail.
De retailer ging in 2019 van start en mag zich dus een pionier noemen in de markt voor cannabisproducten, die intussen zo mainstream zijn geworden dat je ze ook vindt in supermarkten, wellnesswinkels en apotheken. De Green Grown-winkels verkopen zowel cannabisbloemen (om te roken of te vapen) als oliën, balsems en cosmetica. De retailer heeft momenteel vier winkels, in Antwerpen, Deurne, Mechelen en Gent. In 2024 hoopt Green Grown vijf tot tien nieuwe winkels te openen.