Het gaat hard op de Nederlandse markt voor de Antwerpse baby- en kinderwebshop De Gele Flamingo: dit jaar steeg de omzet met 52%, in oktober zelfs met 75%. Nederland is al goed voor bijna een kwart van de orders.
Grote verwachtingen voor Black Friday
Al sinds de beginjaren verzendt De Gele Flamingo bestellingen naar Nederland, maar pas in juni lanceerde onderneemster Sophie Claes een .nl-versie van haar webshop. Sindsdien gaat het hard: de voorlopige omzet groeit met 52%, in oktober was er een recordgroei van 75% vergeleken met oktober 2021.
“En de drukste periode, tijdens eindejaar, moet nog komen. Ik wil graag afkloppen op 55% groei voor Nederland”, zegt Claes. De Gele Flamingo koestert grote verwachtingen voor Black Friday: vorig jaar verkocht de webshop toen op één dag een derde van een volledige maandomzet. Ook de eindejaarsfeesten en Sinterklaas veroorzaken verkooppieken.
Claes wil met De Gele Flamingo naar eigen zeggen “de Coolblue van de baby-, kinder- en lifestylewereld worden.” Ze richtte haar webshop in 2013 op en haalde een omzet van 6,5 miljoen euro in 2021. Het bedrijf opende intussen ook een eerste fysieke winkel en een Engelstalige webwinkel. De ambitie is een omzet van 25 miljoen euro in 2025.