RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags fietsenwinkels
  • Bedrijven Decathlon
  • Onderwerpen Expansie
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Decathlon geeft fietsketen Van Rysel conceptwinkel in Brussel

icon
Vrije tijd20 januari, 2025
Decathlon

Na een eigen winkel in Londen krijgt Van Rysel ook eigen conceptwinkels in Brussel en Rijsel. Premiumfietsen zijn in zwang, ook bij Decathlon.

Voorkeur voor premium

Van Rysel, het premiummerk voor racefietsen van Decathlon, leidt steeds meer een eigen leven. De vraag is groot en het label zou al meeconcurreren met gerenommeerde wielermerken, zegt de sportretailer op fietsbeurs Velofollies aan De Standaard. Er komen daarom ook eigen winkels in Brussel en Rijsel, de geboortestad van het merk. Vorig jaar kreeg Londen de primeur, in de vorm van een eigen shop-in-shop binnen de Decathlon-vestiging van Surrey Quays.

Premiumfietsen winnen aan populariteit, nu consumenten steeds meer geld uitgeven aan kwalitatievere fietsen. Zeker Belgen hebben hun fietsen graag duur, zo blijkt. Dat is net zoals bij hun auto’s mede te danken aan het feit dat hun werkgever vaak betaalt of dat ze die leasen. Volgens sectorvereniging Traxxio geven Belgen gemiddeld 3.900 euro uit aan een elektrische fiets en 1.557 euro aan een niet-gemotoriseerde tweewieler.

Omdat die duurdere fietsen meer uitleg en service vergen, kopen Belgen ze opvallend genoeg minder online en steeds meer in gespecialiseerde winkels. In 2019 werd 57% van de fietsen in een speciaalzaak gekocht, in 2023 was dat 69%. Al kan dat ook met de opkomst en toenemende consolidatie van grote ketens te maken hebben, die zich met name specialiseren in leasingformules voor werknemers.

Meer Vrije tijd
Bekijk meer
  • icon
    Vrije tijd15 mei, 2025
    A.S.Adventure ontwikkelt nieuw stadswinkelconcept

    A.S.Adventure werkt aan een nieuw winkelconcept, dat afgestemd is op de noden van de stadsbezoeker. De eerste city store van de retailer zal dit najaar de deuren openen in de Steenstraat in Brugge.

  • icon
    Vrije tijd13 mei, 2025
    Decathlon opent hardloopwinkel in Bordeaux

    Op 14 mei opent Decathlon in Bordeaux voor het eerst een winkel die volledig gewijd is aan hardlopen. Die sport wordt immers steeds populairder.

  • icon
    Vrije tijd5 mei, 2025
    Bax Music maakt doorstart met oud-directeur

    Oprichter en voormalig directeur Jochanan Bax neemt in samenwerking met een investeerder de failliete muziekwinkelketen Bax Music over om een doorstart te maken met 80% van de medewerkers.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN