Op dinsdag 20 juni opent Søstrene Grene ook in België een webshop. Tegelijk krijgen Belgische klanten toegang tot de app van de Deense lifestyleretailer. Bestellingen worden in heel het land aan huis bezorgd.
Digitale transformatie
Net als in de fysieke winkels komen er elke week nieuwe producten online. Tegelijk met de lancering van de webshop krijgen Belgische klanten ook toegang tot de app, waar ze naast de webwinkel ook meer dan 300 knutselprojecten en creatieve ideeën aantreffen. Die app is in Europa al meer dan 450.000 keer gedownload.
Sinds 2020 rolt het bedrijf stap voor stap zijn online aanwezigheid uit in heel Europa, als onderdeel van een uitgebreide digitale transformatie. België is het twaalfde land waar de retailer een webshop opent. Dat gebeurt op vraag van de klanten, zegt CEO Mikkel Grene: “Jarenlang kregen we voortdurend berichten van klanten over de mogelijkheid om online te winkelen bij Søstrene Grene.”
Wisselwerking
De retailer zet in op de wisselwerking tussen fysieke winkels en online kanalen: klanten van de webshop kunnen bijvoorbeeld online aankopen retourneren in de twee fysieke winkels in België. “Veel van onze klanten bezoeken bijvoorbeeld onze winkels om inspiratie op te doen, en we proberen hetzelfde gevoel van inspiratie over te brengen in de webshop, app en socialemediakanalen”, aldus Grene.
Søstrene Grene opende haar eerste Belgische winkel in mei 2018 in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. In oktober van dat jaar volgde de winkel in City2 in Brussel. De retailer heeft meer dan 260 winkels in zestien landen en ruim vier miljoen volgers op socialemediakanalen.