Slaapspecialist Auping heeft nu ook in België een webshop. Klanten kunnen er het volledige assortiment bestellen, van een bed tot een kussensloop. Toch is de webshop er vooral om te informeren.
Voor de oriëntatie
Om “mensen zo goed mogelijk van dienst zijn op de plekken en de momenten waarop ze dat verwachten” moet je omnichannel werken, gelooft beddenproducent Auping. Vrijwel iedereen start de oriëntatie naar een nieuw bed of matras namelijk online, blijkt uit consumentenonderzoek. Een op de tien aankopen gebeurt uiteindelijk online, terwijl 90% in de fysieke winkels wordt voltooid.
Na webshops in Nederland en Duitsland lanceert het Nederlandse merk daarom nu ook een tweetalige webshop voor België. Consumenten kunnen er het volledige assortiment verkrijgen, van elke op maat gemaakte matras tot ieder kussen of dekbedovertrek. Volgens de keten maken de webshops het mogelijk om internationaal te blijven groeien, omdat ze fysieke winkelbeleving en maatwerk aanvullen met merkbekendheid en imago.
“Online oriëntatie gaat hand in hand met een professioneel slaapadvies in de winkel en vice versa”, klinkt het in een persbericht. Zo pakt de webshop ook uit met een beddenconfigurator: met deze tool kunnen mensen hun eigen bed of boxspring samenstellen en personaliseren door te kiezen uit verschillende modellen, materialen, kleuren en stoffen. Volgens Auping zijn miljarden verschillende configuraties mogelijk en aanpasbaar op het scherm.