“Positief keerpunt”
De omzet voor de volledige groep steeg met 3,3 procent naar 462,6 miljoen pond (650 miljoen euro), terwijl de omzetstijging beperkt bleef tot +1,2% in Nederland en +2,2% in België. Het bedrijfsresultaat is in Nederland met 159,3% gestegen ten opzichte van een jaar eerder, naar 1,3 miljoen euro. In België was er zelfs sprake van een groei van 251,7% naar 1,0 miljoen euro. Voor de volledige groep verdubbelde het bedrijfsresultaat naar 14,6 miljoen pond (20,5 miljoen euro). Carpetright geeft verder geen cijfers vrij.
“Ik ben erg tevreden dat we dit positieve keerpunt in het afgelopen jaar hebben gerealiseerd. Zowel in de winkels als op het hoofdkantoor is erg hard gewerkt om dit te bewerkstelligen. […] Samen met de nieuwe ontwikkelingen binnen onze winkelformule stemt dit mij erg positief voor het nieuwe boekjaar”, zegt Nick Worthington, CEO van Carpetright Europe, in een persbericht.
Carpetright is daarnaast bezig met de ontwikkeling van een nieuw winkelconcept, waarbij het bedrijf meer gaat focussen op de prijs en dienstverlening. Het gaat daarvoor vier pilootwinkels openen in het Verenigd Koninkrijk, waarvan de eerste vorig weekend zijn deuren openende. Onlangs lanceerde het ook de nieuwe productgroepen Gordijnen en Raamdecoratie.
Verder wordt er ook meer geïnvesteerd in het personeel: in het hoofdkantoor komt er een trainingsacademie, waar personeel getraind wordt op het gebied van producten, service en klantcontact.