Digitale transformatie staat ook bij Casa hoog op de agenda: de retailer stopt met de huis-aan-huis bedeling van papieren folders en lanceert ook een digitaal getrouwheidsprogramma.
Digitale catalogus
Vorig jaar verdeelde Casa nog haast elke maand een papieren folder in meer dan tien miljoen brievenbussen in acht Europese landen. Dat gaat echter gepaard met een hoge kost en een grote impact op het milieu. Nu gaat het roer om: de interieurketen stopt met de huis-aan-huis bedeling van folders en lanceert voortaan elk seizoen een nieuwe digitale catalogus op de website. In de winkels kunnen klanten die dat wensen nog steeds een papieren catalogus mee naar huis nemen, maar de oplage daarvan daalt dus drastisch.
Tegelijk stopt Casa ook met de papieren stempelkaart. De retailer introduceert het nieuwe loyaliteitsprogramma Casa Friends, met een digitale klantenkaart. Leden genieten van extra voordelen, exclusieve promoties en kortingen.
Er beweegt wel meer bij de decoratieketen, die zowat 500 winkels heeft in acht Europese landen: de afgelopen jaren werden de collectie, het winkelconcept, de positionering en de e-commercestrategie herzien. Daarover komt CEO Giane Van Landuyt meer vertellen op het RetailDetail Congress, dat plaatsvindt op donderdag 20 april in De Blikfabriek in Antwerpen.