Ondanks de lockdowns in België en Nederland heeft Dille & Kamille een uitstekend jaar achter de rug. De omzet van de woon- en kookwinkelketen kwam voor het eerst boven de 50 miljoen euro uit.
Onlineverkoop explodeert
De sterke prestaties van de retailer zijn grotendeels te danken aan de webshop: het aandeel van de online omzet verdrievoudigde vorig jaar van 6 naar 18,5%. De totale opbrengsten namen toe met 10% tot boven de 50 miljoen euro, een record. “Door corona en de lockdowns zijn mensen meer thuis en ook meer op huis gefocust. Dat heeft ons zeker geen windeieren gelegd“, zei algemeen directeur Hans Geels aan RTL Nieuws. Vooral bakspullen en bakmixen deden het uitstekend.
Dille & Kamille werkt intussen ook aan de verdere uitbouw van het winkelnetwerk, maar doet dat wel doordacht. “We zoeken winkelstraten met ziel”, zegt Geels. De keten telt nu 25 winkels in Nederland en 11 in België. Binnenkort opent de retailer ook een eerste Duitse vestiging, in Keulen. Door corona liep dat plan een jaar vertraging op. “We hebben ons toen eerst op de online markt geconcentreerd”, aldus Geels.
Als de Duitse winkel een succes wordt, volgen er ongetwijfeld meer. Geels ziet in dat geval ruimte voor een vijftigtal Duitse vestigingen. Op wat langere termijn lonkt het bedrijf ook naar Frankrijk.