Keukenmerk èggo transformeert zich op 15-jarige leeftijd tot complete interieurinrichter. Dat nieuwe interieur kunnen klanten ontdekken via video-offertes, een nieuwe digitale tool die de retailer dit jaar lanceert.
Afrika veel potentieel
Eggo bestaat dit jaar vijftien jaar, en die verjaardag wil de Belgische keten vieren met een verdere uitbreiding. Na België, Luxemburg en Spanje, heeft èggo zijn eerste winkel geopend in de Senegalese hoofdstad Dakar. “We zien een groot groeipotentieel in Afrika en kijken bijvoorbeeld ook naar Marokko en Ivoorkust als mogelijke nieuwe markten”, zegt CEO Frédéric Taminiaux.
Eind 2021 ging het merk ook van start in Saoedi-Arabië, samen met een lokale partner. De komende vijf jaar wordt het aantal vestigingen in het Midden-Oosten uitgebreid tot 25, met al tegen eind dit jaar drie vestigingen in de hoofdstad Riyad.
Blinde vlekken vinden
Op eigen bodem opende begin oktober zijn 22ste winkel in Vlaanderen, alweer de 54ste in heel België. “We hebben een groeistrategie om de komende vijf jaar nog meer voet aan de grond te krijgen in Vlaanderen. Hoewel er nu wat terughoudendheid is bij de consument, houd ik vast aan de strategie. We moeten alleen de juiste blinde vlekken in ons netwerk vinden”, aldus Taminiaux.
De formule breidt ook uit met digitale tools en lanceert dit jaar video-offertes met ‘mixed reality’-toepassingen. Zo kunnen klanten het ontwerp al voor zich zien. “In de toekomst zullen we trouwens nog meer gebruik gaan maken van technologieën zoals augmented reality om de klantbeleving verder te versterken”, stelt Taminiaux.