Na Helmond, op zoek naar Hilversum
De eerste Nederlandse Troc.com-winkel in Helmond draaide meteen op volle toeren en leidde, samen met de 28 Belgische winkels, de keten naar een omzet van 27,5 miljoen euro in de Benelux. De crisis helpt uiteraard flink, maar ook een koerswijziging door het bestuur legt de keten geen windeieren.
Dat bestuur besliste immers om van een gewone tweedehandswinkel een plaats te maken waar het leuk shoppen is, dankzij “een aangenamere winkelbeleving” (lees: een gezelligere indeling) en een uitbreiding van het aanbod naar overstocks en eindereeksen.
2013 moet voor Troc.com echter nog beter worden: de keten wil een winkel openen in de buurt van Hilversum en ook in Limburg moet een nieuwe vestiging verrijzen. In België mikt de keten dan weer op heel wat nieuwe winkels in Oost- en West-Vlaanderen. Op termijn zou Troc.com vijftig winkels in Nederland en veertig in België willen.