Jysk heeft woensdag een gloednieuwe winkel geopend in Lessen (Henegouwen). Het is de eerste in een reeks van acht Belgische winkelopeningen in iets meer dan drie maanden tijd voor de Deense woonwinkelketen.
Nieuwste winkelconcept
De achtenvijftigste winkel van Jysk in België bevindt zich op een nieuw retailpark in het Henegouwse Lessen. De winkel van meer dan 1000 m² is volledig ingericht volgens het nieuwste concept van de Deense woonwinkelketen, met drie voorbeeldkamers en een grote matrasstudio, waar klanten producten kunnen uitproberen en advies krijgen van professioneel opgeleide winkelmedewerkers.
Deze lente en zomer opent de retailer nog eens zeven nieuwe winkels in België. Het volgende openingsfeest is op 15 mei in Awans (bij Luik): dat wordt met ruim 1200 m² de grootste winkel van Wallonië. In juni staan openingen gepland in Erpe-Mere, Ieper en Lier. Op de laatste twee locaties gaat het om winkels van speelgoedketen Fun, die Jysk samen met het personeel heeft overgenomen. In juli volgen winkelopeningen in Drogenbos, Pelt en Saint-Georges-sur-Meuse.
“Veel kansen”
“Acht winkelopeningen in zo’n korte tijd is zelfs voor Jysk ambitieus. Het onderstreept opnieuw onze plannen om verder te groeien in België. We zien nog steeds veel kansen voor verdere expansie”, zegt Frank Christant, die de keten leidt in België, Frankrijk en Nederland. De ambitie is om minimaal 125 winkels te hebben in België.
Hoe Jysk dat gaat aanpakken en wat de succesfactoren zijn van de Deense woonwinkelformule? Daarover komt Christant meer vertellen op het RetailDetail Congress op 25 april in Antwerpen. Die dag kan je je ook laten inspireren door sprekers van onder andere The Good Roll, Planet B, Thrive, Stitchd, Mastercard, Dobit, CM.com en Hybrid Media. Ook influencer Average Rob, retailprofessor Gino van Ossel (Vlerick Business School) en RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck tekenen present. Tickets voor het congres kan je bestellen via onderstaande link.