RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

icon
Wonen1 augustus, 2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

92 procent korting

De hoogslaper werd op de webwinkel aangeboden tegen een prijs van 24 euro, terwijl de normale prijs 319 euro was. Meer dan 1.000 klanten besloten daarbij tot een aankoop over te gaan, maar Leen Bakker wil de bedden nu niet tegen die lage prijs leveren.

 

Het spreekt daarbij van een technische fout en heeft als goedmaker naar iedereen die het bed wilde kopen, een e-mail gestuurd met een korting van 40 procent voor een andere hoogslaper naar keuze. “Door een fout in ons systeem is dit product […] met een onrealistisch hoge korting op onze website terecht gekomen. Het was nooit onze bedoeling dit product voor zo’n extreem lage prijs aan te bieden. Helaas was deze sprookjesachtige aanbieding dus te mooi om waar te zijn”, staat te lezen in het bericht.

 

“Bewuste tactiek”

Juridisch adviseur Chizki Loonstein heeft ondertussen wel al 300 klachten verzameld tegen Leen Bakker en is er van overtuigd dat het over een bewuste tactiek gaat. “Het bedrijf staat bekend als een echte prijsvechter”, klinkt het. “Bovendien vermoed ik dat er sprake is van enige opzet bij Leen Bakker om klanten te lokken naar de website. Ze hebben hier de hele dag actief mee geadverteerd op Facebook. Daar moeten mensenhanden aan te pas zijn gekomen. Als het dus echt om een fout ging, had Leen Bakker dat wel eerder gemerkt.”

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen7 mei, 2025
    Ikea organiseert tweede “grootste rommelmarkt van België”

    Op 7 juni organiseert Ikea België voor het tweede jaar op rij "de grootste rommelmarkt van het land". De eerste editie trok vorig jaar 800 standhouders en 81.000 bezoekers.

  • icon
    Wonen30 april, 2025
    [In Beeld] Ikea opent nieuwe generatie stadswinkel op Oxford Street

    Op 1 mei opent Ikea een stadswinkel voor klein behuisde Londenaars én internationale toeristen, op de populaire winkelstraat Oxford Street.

  • icon
    Wonen30 april, 2025
    Casa nu ook in Nederland failliet

    De Nederlandse winkels van Casa hebben woensdagochtend de deuren niet meer geopend: de retailer werd dinsdag failliet verklaard, een logisch gevolg van het eerdere faillissement van het moederbedrijf in België.

Evenementen
  • 8
    mei
    RETAILDETAIL CONGRESS 2025 – FASHION & LIFESTYLE EDITION
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN