Betaalbaar design
Hem is eigenlijk een fusie van de Europese samenwerkingen van Fab.com met het Finse One Nordic en de Duitse start-up MassivKonzept, die beide onlangs werden aangekocht door Fab.com. Hem, Zweeds voor thuis, heeft als doel om betaalbare designmeubelen te verkopen. Klanten moeten de meubels thuis nog zelf in elkaar steken – geen gereedschap nodig – en kunnen zelf naar wens combineren.
Hem heeft zijn thuisbasis in Europa, maar toch verwacht Goldberg dat ongeveer de helft van de omzet uit de Verenigde Staten zal gehaald worden. Verder heeft Hem ook partners gevonden in onder andere Japan, Australië, Turkije en Zuid-Afrika. In Berlijn heeft het ook een eigen showroom.
Anders dan Fab
Goldberg gelooft ondertussen dat Hem ook de klanten van Fab.com zal aanspreken. “Hem was geen idee dat zomaar uit het niets kwam“, zegt hij aan Racked. “Het kwam voort uit wat we leerden bij Fab en het observeren van onze klanten.” Het grootste verschil tussen de twee shops schuilt erin dat Hem meer gebaseerd is op Scandinavisch minimalisme, terwijl Fab.com vaak de kitscherige weg op ging.
Fab heeft de laatste maanden dan ook vooral die klanten aangesproken die passen bij het profiel van Hem. Zij kregen exclusieve previews te zien en hen werd gevraagd om zich in te schrijven op het VIP-programma. Volgens Goldberg hebben meer dan 100.000 van de beste klanten van Fab.com zich ingeschreven op Hem.