In het vernieuwde winkelcentrum Hoog Catharijne, dat dit voorjaar de deuren moet heropenen, gaat nu ook Nike een winkel openen. Ook heel wat andere nationale en internationale retailmerken krijgen er een plaatsje.
Internationale retailmerken
Het Amerikaanse sportmerk opent er een winkel van liefst 1100 m². Ook warenhuis Hudson’s Bay, Yves Rocher, Primark, Bershka, Zara en Stradivarius zijn straks aanwezig in Hoog Catharijne. De laatste drie, allen winkels van het Spaanse Inditex, krijgen in totaal ruim 4000 m² winkeloppervlak in het Entreegebouw, dat een directe verbinding heeft met het centrum van Utrecht.
Het nieuwe Hoog Catharijne heeft ook Nederlandse namen in huis, met onder andere Rituals, Steps, Sissy Boy, WE, Sacha, Manfield, Claudia Sträter, Men At Work en Jeans Centre. In het horeca- en foodsegment starten er een Vapiano-restaurant, een Five Guys (een Amerikaanse fastfoodformule met burgers, hot dogs en sandwiches) en een McDonald’s.
Nieuw Hoog Catharijne biedt na de herontwikkeling onderdak aan 180 winkels met zo’n 100.000 m² winkelruimte. Jaarlijks komen er 26 miljoen bezoekers. Het grootste winkelcentrum van Nederland is in handen van vastgoedorganisatie Klepierre Management Nederland, voorheen Corio Nederland. Het Franse Klépierre, een Europese vastgoedonderneming op het gebied van winkelcentra, is in zestien landen actief met 178 winkelcentra, die samen 1,2 miljard bezoekers per jaar trekken.