Leen Bakker opent deze week een eerste Nederlandse testwinkel die volledig is ingericht volgens het nieuwe concept van het woonwarenhuis. Met het nieuwe winkelmodel, dat eerder al in België werd uitgetest, wil de keten nog meer inzetten op inspiratie en beleving.
Testwinkel
De winkel in Dordrecht wordt gekenmerkt door een moderne, industriële setting: betonnen vloeren, metalen stellingen, warme sfeerverlichting en decoratieve wanden. In het nieuwe concept is ook de routing gewijzigd: bij het binnenkomen van de winkel vind je eerst de allernieuwste trendcollecties. Die collectie wordt om de paar maanden vernieuwd, zodat er steeds iets te ontdekken valt. Met de vernieuwde winkel speelt Leen Bakker in op de wens van de consument die, naast het gemak van online shoppen, “de winkelstraten wil bezoeken voor inspiratie, beleving en service”, staat in een persbericht.
De winkel in Dordrecht is de eerste in Nederland waar de nieuwe formule wordt ingevoerd. Eerder werd ze succesvol geïntroduceerd in het Belgische Ternat. Het concept wordt dit jaar nog verder getest, waarna de keten zal bekijken of en hoe het in de andere vestigingen kan worden uitgerold.