Homefashion Group, het bedrijf achter woonwinkelketens Leen Bakker en Kwantum, zag zijn omzet in 2023 zowel in Nederland als in België dalen. Dankzij kostenbesparingen was het resultaat toch positief.
Akkoord over coronaschuld
De netto-omzet van Homefashion Group daalde van 651 miljoen euro in 2022 naar een kleine 622 miljoen euro in 2023. In Nederland bedroeg de omzet 528 miljoen euro, tegenover 554 miljoen een jaar eerder. In België realiseerde het bedrijf een omzet van 93,4 miljoen euro, tegenover 97 miljoen in 2022. De cijfers komen uit het voorlopige jaarverslag, dat Retailtrends kon inkijken.
Ondanks de dalende verkoop hield Homefashion Group wel een winst van 19,5 miljoen euro over, terwijl het bedrijf een jaar eerder nog ruim 25 miljoen euro verlies leed. Dat positieve cijfer is te danken aan een kostenbesparingsprogramma. Ook kwam de retailer tot een akkoord met de Belastingdienst over de resterende coronaschuld.