Leen Bakker zou vorig jaar al hebben gestunt met een spotgoedkope hoogslaper. Dat zegt de advocaat van de misnoegde klanten die een hoogslaper aan stuntprijs kochten, maar deze niet geleverd kregen omdat het volgens de woonketen “een fout” betrof.
Stormloop op hoogslaper aan tiende van de prijs
De woonketen kwam deze zomer in opspraak omdat ze hoogslapers voor een prikje op zijn webshop aanbood, maar later zei dat het om een systeemfout ging. Liefst 39.605 klanten bestelden eind juli samen 60.928 hoogslapers voor amper 24,95 euro, terwijl de bedden normaal gezien 319 euro kostten. Leen Bakker ontkent dat het om een bewuste prijsverlaging ging en weigert de bedden te leveren.
Een 600-tal klanten hebben daarop een advocaat onder de arm genomen en die zegt nu facturen te hebben gevonden waaruit blijkt dat Leen Bakker vorig jaar hetzelfde bed ook al aan stuntprijzen aanbood. Ook andere producten worden regelmatig tegen bodemprijzen in de aanbieding gezet. De keten ontkent echter dat ze eerder stuntte met de hoogslaper en ging in augustus ook niet in op het voorstel tot regeling van advocaat Loonstein.
De reden waarom Leen Bakker nu protesteert zou volgens de aanklager de massale hoeveelheid bestellingen zijn die het binnenkreeg. De aanbieding werd door consumenten verspreid op de sociale media, waarna het bericht als een lopend vuurtje ging.
Over twee weken doet de rechtbank van Breda uitspraak over de zaak. De meubelretailer zegt de uitspraak van de rechter met vertrouwen tegemoet te zien. De zaak bewijst alvast ook voor andere bedrijven dat in een wereld van sociale media en connectiviteit transparantie de enige optie is.