Meubelmerk Topform heeft onlangs zijn nieuwe strategie voorgesteld aan zijn dealers. Het merk belooft alvast dat de samenwerking hechter wordt, de slagkracht groter en de marges voor de dealers hoger.
Nieuwe huisstijl
“De collectie wordt opnieuw opgebouwd, met eenduidigheid als rode draad, we ontwikkelen een nieuw beeldmerk, een nieuwe huisstijl, een nieuwe website en een actueel winkelbeeld op 450 vierkante meter met eigentijdse instore communicatie. Je zou kunnen zeggen dat het icoon Topform weer helemaal toekomstbestendig wordt gemaakt”, aldus algemeen directeur Dick Noltee.
Daarbij zal er ook intensiever samengewerkt worden met de verschillende zelfstandige ondernemers. “Je kunt een merk alleen uitbouwen en krachtig maken in het groeiende concurrentieveld als je een stukje eigenheid inlevert ten gunste van de collectiviteit,” meent Noltee. “Uiteindelijk is het in het belang van zowel dealers als leveranciers wanneer Topform een uitstekend renderend designlabel kan zijn, met kwalitatief hoogwaardige en tegelijk betaalbare meubelen voor zitten, eten en opbergen, en een stevige landelijke dekking heeft met een minimum van een 35-tal winkels.”
In De Woonindustrie in Nieuwegein gaat Topform binnenkort ook de winkel anno 2020 tonen, zodat dealers en geïnteresseerde ondernemers daar in gesprek kunnen gaan over de nieuwe koers van het merk.