Sanitairspecialist Van Marcke opent in Antwerpen een fysieke virtuele winkel: in winkelstraat Hopland kunnen klanten volledig digitaal hun droombadkamer samenstellen.
Wereldprimeur in badkamerland
In hartje Antwerpen heeft vandaag Van Marcke Lab de deuren geopend. De bijzondere “concept & experience store” is maar 80 m² groot, en toch kunnen bezoekers een volledige badkamer kiezen. Interactieve schermwanden en -tafels laten toe om volledig digitaal een badkamer samen te stellen, levensgroot te visualiseren en vervolgens – met ondersteuning van een interieuradviseur – in 3D tot leven te brengen in je eigen badkamerruimte.
Het is een wereldprimeur voor de sanitaire sector, aldus Van Marcke. “We besloten een uniek en innovatief project op poten te zetten dat de online aankoop van een technisch complex product zoals een badkamer veel comfortabeler maakt”, legt Aldric d’Oultremont uit. Hij behoort tot de vierde generatie in het Belgische familiebedrijf en is trekker van het concept.
Digitaal met een fysieke touch
Op interactieve touchscreens leren klanten eerst het assortiment kennen. De productcombinaties worden dan via DeepScreen-technologie tot leven gebracht op grote LED-schermen. Vervolgens staan interieuradviseurs van Van Marcke klaar om de productcombinaties in de badkamer van de klant te plaatsen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een interactieve tekentafel. Het resultaat wordt tot slot in 3D gevisualiseerd en ook de offerte ligt meteen klaar. De showroom wil zo tegemoetkomen aan de toenemende vraag naar totaaloplossingen.
De interactieve tekentafel is trouwens het eerste product van Modulab, de eigen start-up van Van Marcke. “Onze missie is immers om Creators of Comfort te zijn, en we zijn ervan overtuigd dat de integratie van digitale technologie cruciaal is om toekomstige aankoopbeslissingen comfortabel te maken voor onze klanten”, licht Caroline Van Marcke, CEO van de Van Marcke Group, toe.