Veertig procent lager
Eerder had het bedrijf al gemeld dat het resultaat voor het derde kwartaal van 2013 twintig tot dertig procent lager zou liggen dan in dezelfde periode van 2012. Nu zou dat verschil zelfs veertig procent zijn. “Onze verwachting was een bedrijfsresultaat van rond de 4,7 miljoen euro voor het derde kwartaal. Dat wordt 3,7 miljoen euro“, stelde financieel topman Bart Koops aan De Telegraaf. In 2012 kwam Beter Bed in het derde kwartaal uit op 6,3 miljoen euro.
Beter Bed zou wel nog steeds nettowinst maken: “We halen gewoon een nettowinst, de kosten zijn onder controle”, zei Koops ook nog.
Probleem in Duitsland
Het probleem situeert zich vooral in Duitsland, waar volgens Koops de koopbereidheid wel aanwezig is, maar waar toch minder wordt verkocht in de segmenten meubels, matrassen en bedden, sieraden en boeken. Een exacte oorzaak hebben ze evenwel nog niet gevonden.
“We gaan kijken wat we aan de marketingkant kunnen doen. Daar gaan we zwaarder op inzetten. Je moet klanten in beweging krijgen. We kunnen de marketingtool en het prijswapen inzetten. Dat hoeft overigens niet ten koste te gaan van de marges”, gaat Koops verder bij De Telegraaf. Ondertussen groeit het marktaandeel in Duitsland wel volgens Koops.