Meubelrevolutie op komst?
Net als zijn oudere Duitse zusje Home24.de wordt de Nederlandse versie gerund vanuit Berlijn. In de nieuwe webshop zijn meer dan tweeduizend meubels terug te vinden, maar dat zouden er al gauw meer dan tienduizend moeten worden. Nederland is niet de eerste buitenlandse uitstap voor Home24: eerder waren Frankrijk, Singapore, India en Brazilië al aan de beurt. Volgens het bedrijf waren de situaties qua meubelverkoop in voornoemde landen vergelijkbaar met die in Nederland, maar ontketende Home24 daar een ‘ware meubelrevolutie’.
Country manager Jeroen Naus gelooft in het online verkoopmodel voor meubilair: “Als je Nederlanders voldoende keuzes en goede garanties geeft, verwachten wij dat ook zij hun interieur online bij elkaar zullen kopen.” Naus is ook van mening dat mensen niet per se eerst de meubels willen zien en voelen vooraleer tot een aankoop over te gaan. Om negatieve verrassingen tegen te gaan, mag de klant artikelen boven de veertig euro kosteloos terugsturen, indien ze hem niet bevallen.
“Nederlanders zijn heel erg bezig met hun interieur en het volgen van nieuwe trends”, denkt Naus. “Een vervelende bijkomstigheid is wel dat de consument voor de aankoop van zijn meubels urenlang in de file moet staan om naar de woonboulevards te rijden. Online aankopen zou dit probleem uit de wereld helpen.” In Duitsland werkt dat alvast: daar is Home24 de grootste speler in online meubelverkoop.