Amazon organiseert zijn jaarlijkse Prime Day, met aanbiedingen voor Prime-leden, voor het eerst in Nederland. Anderhalve dag lang krijgen klanten toegang tot exclusieve kortingen en nieuwe productlanceringen.
Anderhalve dag acties en deals
“Prime-leden hebben anderhalve dag, dus 36 uur, toegang tot onze beste deals, met keuze uit meer dan één miljoen wereldwijde aanbiedingen,” aldus consumentendirecteur Jeff Wilke. Op 16 en 17 juli kunnen ook Nederlandse klanten voor de eerste keer via Amazon.nl deelnemen. Van 16 juli 12u tot 17 juli middernacht kunnen leden naast de deals ook exclusieve ‘Prime Day Launches’ bestellen van honderden merken wereldwijd, laat Wilke nog weten.
Verschillende deelnemende merken presenteren tijdens het evenement immers nieuwe artikelen, exclusieve content en ‘special edition’-producten die een beperkte tijd beschikbaar zijn. Dit jaar zijn in Nederland zo onder andere Samsung-apparaten, Fitbit-fitnesstrackers en lingerie van Sylvie Meis te krijgen.
Kortingen al vanaf nu
In de aanloop naar Prime Day treffen leden ook al elke dag diverse exclusieve aanbiedingen en kortingen aan in de Nederlandse webshop van Amazon, te beginnen vanaf 3 juli. Op die eerste actiedag schuift Amazon overigens meteen de eigen huismerkproducten naar voren: shoppers krijgen tot 20% korting op items van AmazonBasics.
Amazon Prime Day duurt dit jaar zes uur langer dan vorige editie en de onlineretailer voorziet naar eigen zeggen 50% meer Spotlight Deals op de populairste producten. De retailreus benadrukt verder dat het ook mogelijk is om bij kleine en middelgrote leveranciers te kopen op Prime Day: vorig jaar werden wereldwijd meer dan 40 miljoen artikelen van kleinere bedrijven besteld.