In Zwijndrecht is het eerste Nederlandse filiaal van Hema volgens het nieuwe concept geopend. Dat concept werd eerder al succesvol gelanceerd in het buitenland, maar vindt nu dus ook zijn weg naar de thuisbasis.
Hogere uitgaven door klant
In het nieuwe concept worden de winkels opgedeeld in verschillende werelden, waar producten die bij elkaar horen ook beter gegroepeerd worden. Daarbij worden ze ook nog eens op kleur gerangschikt.
Volgens CEO Tjeerd Jegen is dat nieuwe concept in het buitenland al bijzonder succesvol. Klanten vinden de winkels duidelijk aangenamer en geven ook meer uit. Zo ligt de gemiddelde transactiewaarde in Spanje een stuk hoger dan in Nederland.
Voorlopig zullen slechts zes winkels het nieuwe concept over de vloer krijgen, omdat Hema niet onbezonnen tewerk wil gaan. Dat schrijft RetailNews. Als de eerste testwinkels de trend van de buitenlandse winkels verder zetten, dan zullen alle 560 winkels van Hema in Nederland traag maar zeker ook omgevormd worden naar het nieuwe concept.