Karwei heeft in de Daniël Goedkoopstraat in Amsterdam een winkel volgens zijn nieuwe concept geopend, als derde bouwmarkt na vestigingen in Uden en Goirle.
Accent op woondecoratie
De nieuwe vestiging in Overamstel brengt op 4000 m² een groot assortiment aan vloeren, designverlichting, raam- en wanddecoratie en accessoires. Het accent ligt op woningdecoratie: de bouwmarkt speelt hiermee in op de toenemende vraag van consumenten om zo veel mogelijk op één plek te kunnen aanschaffen, waaronder vrouwelijke klussers die voor visgraatparket, designlampen en luxe gordijnen niet meer naar woninginrichters hoeven en de inrichting direct in de winkel kunnen matchen.
“We testen de nieuwe stijl op verschillende winkelvloeroppervlakten en op verschillende locaties door geheel Nederland, zodat we zeker weten dat die overal goed werkt. Uden presteert boven verwachting: we zien dat de winkel naast het bestaande publiek nu al meer jongeren en vrouwen trekt. We zijn dan ook benieuwd of het winkelconcept in Goirle en Amsterdam net zo goed gaat bevallen”, aldus marketingmanager Laurens Miedema.
Derde winkel nieuwe stijl
Karwei startte begin maart in Goirle met haar tweede bouwmarkt nieuwe stijl, nadat de testwinkel in Uden positieve resultaten had uitgelokt.
Karwei is met bijna honderdveertig vestigingen een van de grootste bouwmarkten in Nederland. Met een omzet van 1,7 miljard euro staat moederbedrijf Intergamma in de top-3 van Nederlandse non-foodretailbedrijven en is het marktleider op de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. De winkelomzet van Intergamma groeide vorig jaar met 3%, onder andere dankzij een aantrekkende huizenmarkt en uitbreiding van online activiteiten.