Karwei opent vandaag, tot vier december, een Boutique Hotel aan de Amsterdamse Kalverstraat. Klanten kunnen niet in het tijdelijke ‘hotel’ verblijven, maar wel woonartikelen van de formule kopen.
Hotel brengt woontrends
De tijdelijke vestiging van 80 m² toont de woontrends Boutique Hotel, Casual Comfort, Basic Industrial en Sweet natural. Klanten kunnen hier inspiratie vinden en zelf artikelen voor vloer, wand, verlichting, meubels en accessoires combineren. Daarnaast kunnen ze even blijven zitten voor een koffietje.
De formule wil zo nagaan hoe klanten reageren op dit concept: ze speelt zo immers in op de woontrend die persoonlijker en modieuzer wordt. De consument laat volgens Karwei met zijn interieur zien wie hij is en heeft in de loop der jaren een eigen combinatie van meubels, kleuren en materialen samengesteld
Sterkere focus op woondecoratie
Karwei lanceerde een week geleden in Uden een vernieuwd winkelconcept, dat een sterkere focus legt op woondecoratie. De formule, die zich al enkele jaren richt op de woonconsument, wil zich met vloeren, verlichting en raam- en wanddecoratie verder profileren als specialist in woninginrichting. Karwei hoopt met de aanpassing meer klussende vrouwen aan te trekken.
Het bedrijf wil de klusser in zijn 135 bouwmarkten en webshop helpen bij woonwensen. Karwei heeft een eigen blog en is daarnaast ook actief op Facebook, Instagram en Pinterest. Samen met Gamma en Praxis is Karwei een van de drie grote bouwmarktketens in Nederland.