Jumbo lanceert veggie huismerklijn

Plantaardige balletjes uit het vegetarische assortiment van retailer Jumbo
Foto: Jumbo

De Nederlandse supermarktketen Jumbo gaat verder inzetten op de trend naar meer duurzame voeding, en lanceert een assortiment van 42 vegetarische of veganistische producten. In een duurzaam jasje, dat spreekt voor zich.

 

Ook voor vleeseters

De nieuwe lijn, Lekker Veggie, zal in eerste instantie bestaan uit 42 producten. Volgende maand komen er nog een aantal extra producten bij. Jumbo mikt daarmee niet alleen op veganisten of vegetariërs, maar ook op vleeseters die minder vlees op het menu willen: "Plantaardige alternatieven voor vis en vlees staan de laatste jaren stevig in de belangstelling", zegt directeur commercie Olaf de Boer. "Met deze vleesvervangers spelen we daarop in."

 

Lekker Veggie is de opvolger van Veggie Chef, dat drie jaar geleden werd gelanceerd. De populairste producten daarvan werden behouden, al werden ze wel gezonder gemaakt: er werd vooral minder zout en suiker gebruikt, zo meldt een persbericht. 

 

De producten worden bovendien verpakt in een nieuw, duurzaam jasje, dat bestaat uit 100% gerecycleerde PET-flessen. De productinformatie staat gedrukt op duurzaam karton, dat bovendien maar half zo groot is als de 'sleeve' in vroegere producten, meldt de Brabantse retailer trots.