Webwinkel Wehkamp heeft zich versterkt met de overname van kleertjes.com, een van de grootste webshops voor kinderkledij in Nederland. Bij de overname gaan geen banen verloren, en kleertjes.com verdwijnt ook niet als merk. Financiële details werden niet vrijgegeven.
Werknemers blijven aan boord
Wehkamp, of meer precies diens moederbedrijf RFS Holland Holding, is dus niet van plan om het bekende merk kleertjes.com overboord te gooien. De e-commercespeler is wel van plan om zijn expertise in technologie, logistiek en assortimentssamenstelling toe te voegen.
Kleertjes.com bestaat al achttien jaar en groeide in die tijd uit tot een uit de kluiten gewassen webshop met zowat 400 werknemers. Die behouden allen hun baan na de overname. Ook de twee vestigingen van het bedrijf, een kantoor in Hilversum en een distributiecentrum in ‘s-Heerenberg blijven tot nader order aan boord.
RFS maakte de overname bekend in de marge van de publicatie van de jaaromzet. Die klokte af op 729,5 miljoen euro, een stijging met maar liefst 22% in vergelijking met het jaar voordien.