Co-creatie voor persoonlijk advies
In Auping Plaza, ingericht in de sfeer van een atelier, worden kleuren, stoffen en designtrends gepresenteerd. Co-creatie staat voorop en adviseurs, opgeleid aan de Auping Academy, geven consumenten persoonlijk en professioneel advies. Auping Plaza wil hiermee de persoonlijke voorkeur van de consument en de expertise van Auping samenbrengen. Consumenten kunnen er uitgebreid proefliggen en het Auping-assortiment ervaren.
De nieuwe winkelformule sluit ook aan bij de nieuwe productielocatie, die Auping in mei in Deventer opende. Vanuit deze duurzame fabriek wordt op basis van klantorder – en niet langer uit voorraad – geleverd. Auping biedt een levertijd van drie tot vier weken op klantorder voor een op maat gemaakt bed.
Ook online
Naast de fysieke producten lanceert Auping Plaza volgend jaar ook een nieuwe online tool om de consument te adviseren over een matras op maat en inzicht te geven in persoonlijke behoeften.
“De online wereld en de fysieke winkel vullen elkaar aan. Naast online is de winkel nog steeds de plek waar de consument slaapcomfort wil ervaren en zich wil laten inspireren,” aldus Herman Bramer, Directeur Sales & Retail Koninklijke Auping.
Duurzame inrichting uit eigen productie
Auping Plaza is ingericht volgens de duurzaamheidsfilosofie van de beddenspecialist. De winkel heeft LED-verlichting en recyclebare materialen, zoals MDF gelakt op waterbasis. Daarnaast is de Plaza vormgegeven met materialen uit eigen productie: de plafondbekleding is gemaakt van Auping-spiraalbodems, de gebruikte stoffen komen uit eigen collectie, er zijn stoelen gemaakt van gerecyclede petflessen en er ligt tapijt van ongeverfde wol met jutedekking.
Beddenspecialist Koninklijke Auping is een A-merk-, productie- en retailbedrijf en marktleider in de Benelux. Het Nederlandse familiebedrijf bestaat ruim 125 jaar. Johannes Auping bedacht in 1888 de spiraalbodem. Daarna volgden matrassen en boxsprings. De onderneming heeft inmiddels meerdere verkoopvestigingen in Europa en een distributie over een groot deel van de wereld.
Het bedrijf investeert ook in duurzaamheid en heeft de ambitie om in 2020 alle bedrijfsprocessen, producten en diensten circulair en volgens de C2C-filosofie (Cradle to Cradle) te hebben ingericht.